Assassin’s Creed: Istraživanje Transmedijskog Univerzuma

Od svog izlaska 2007. godine, franšiza Assassin’s Creed je fascinirala milione igrača širom sveta. Razvijena od strane Ubisoft-a, ova serija je evoluirala izvan video igara i postala sveobuhvatan transmedijski univerzum, obuhvatajući romane, stripove, filmove i još mnogo toga. Dakle, danas istražujemo transmedijski univerzum Assassin’s Creed, kao i kako svaki medij doprinosi bogatom narativnom platnu.

Poreklo Assassin’s Creed

Putovanje je počelo izlaskom prve Assassin’s Creed igre, smeštene u istorijski kontekst Jerusalima 1191. godine. Igrači su se upustili u ulogu Altaïra, elitnog ubice koji je imao ključne zadatke tokom Trećeg krstaškog rata. Uspeh igre je bio trenutan, prodajući više od milion kopija u prvoj nedelji. Ovo je postavilo temelje za seriju koja će spojiti istorijske događaje sa fascinantnom izmišljenom narativom.

Širenje Univerzuma: Romani i Stripovi

Uspeh igara doveo je do širenja univerzuma Assassin’s Creed kroz romane i stripove. Ovi mediji su omogućili dublje istraživanje likova i događaja koje igre samo površno dotiču. Na primer, romani Assassin’s Creed, kao što su “Renaissance” i “Brotherhood”, pružaju detaljne priče i motive za likove kao što je Ezio Auditore. Stripovi, s druge strane, su predstavili nove likove i priče, obogaćujući celokupni lore.

Prelazak na Veliki Ekran

Godine 2016. univerzum Assassin’s Creed napravio je značajan preskok na veliki ekran izlaskom filma Assassin’s Creed. Sa Majklom Fasbenderom u glavnoj ulozi, film je upoznao publiku sa novim protagonistom, Kalumom Linčom, i istraživao koncept genetske memorije kroz uređaj Animus. Iako je film dobio pomešane kritike, uspeo je da približi franšizu širem auditorijumu i prikazao potencijal transmedijskog pripovedanja.

Animirane Serije i Web Sadržaj

Transmedijsko putovanje Assassin’s Creed takođe uključuje animirane serije i web sadržaj. Ovi formati su omogućili kreativne pristupe pripovedanju i pružili obožavaocima dodatni sadržaj za uživanje između glavnih izdanja igara. Na primer, animirana serija “Assassin’s Creed: Lineage” služi kao prequel igri “Assassin’s Creed II”, nudeći uvid u život Eziovog oca.

Uloga Igara u Transmedijskom Pripovedanju

Igre ostaju u srži transmedijskog univerzuma Assassin’s Creed. Svaki novi deo ne samo da unapređuje sveukupnu narativu, već takođe uvodi inovativne mehanike igre i istorijske postavke. Od užurbanih ulica renesansne Italije do ogromnih pejzaža Stare Egipta, igre uranjaju igrače u pažljivo kreirane svetove koji besprekorno kombinuju istoriju i fikciju.

Franšiza Assassin’s Creed je primer moći transmedijskog pripovedanja. Širenjem svoje narative kroz različite medije, stvorila je bogat i uranjajući univerzum koji i dalje fascinira publiku. Bilo kroz igre, romane, stripove, filmove ili animirane serije, Assassin’s Creed nudi višeslojno iskustvo koje drži obožavaoce angažovane i željne za još!